2015 m. kovo 3 – 21 d.

 

Paroda

MOTERIS ŽANRŲ ŽAISMĖJE

Aistė Gabrielė Černiūtė
Jūratė Kazakevičiūtė
Aleksandras Vozbinas

Moteris žanrų žaismėje

 

„Mes visos ilgimės laisvės. Kultūra beveik neturi priešnuodžio nuo šio ilgesio...Atsiauginusios ilgus plaukus, mes įgudome slėpti savo jausmus...“
                                                        Iš Clarissos Pinkola Este knygos „Bėgančios su vilkais“

..............................

Manome, kad paroda „Moteris žanrų žaismėje“ – koketiškas bandymas šiek tiek atverti moters pasaulį. Tai, kas yra, kas žinoma visiems, bet iki galo neatskleista. Moters pasaulis buvo, yra ir bus paslaptis.
Galimybė ar įsivaizdavimas šiek tiek įsigilinti, praskleisti šios paslapties širmą – intriguoja. Pirmapradė moters prigimtis, moters ir vyro santykių skalė, bandymas įsigilinti į save, grožis ir gelmė, kūno ir sielos džiaugsmai...
Nėra garantijos, kad iliustratyvioje plotmėje tai bus atskleista. Bet meno kalba daugialypė. Pamėginome bent kiek apžaisti moters temą formų ir žanrų įvairovėje – tapyboje, skulptūroje, tekstilėje. Tikėkimės - pavyko... Moters temos dar niekas neišsėmė ir neišsems iki galo.

Kiekvienas autorius per savo prizmę mėgina modeliuoti šios temos padiktuotas situacijas. Moters archetipas bandomas atskleisti žanrų žaismėje...

                                                                            Parodos kuratorius Aleksandras Vozbinas
...................................................

Tapytojas Aleksandras Vozbinas stengiasi apžaisti moters temą, kai kuriuose paveiksluose šiek tiek hiperbolizuodamas, kituose – ironiškai pasišaipydamas, trečiuose – emociškai užkoduodamas. Tapytojas  moters temą suvokia kaip savirefleksiją, kaip egzistencinį nerimą, kaip galimybę į temą pažvelgti kitokiu kampu. A. Vozbino tapybinėse drobėse gausu groteskiškų vaizdų,  paradoksalių situacijų, kurios provokuoja ir priverčia mąstyti. Kur riba tarp fantazijos ir tikrovės, paliekama spręsti žiūrovui.

Skiriamieji Aistės Gabrielės Černiūtės tapybos bruožai – dažo klampumas, figūratyvizmas ir teatrališkos gaidelės. Daugybė dažų sluoksnių gula vienas ant kito, dengdami ankstesnius arba vitražiškai prasismelkdami. Nėra tokios kompozicijos, kuri neapsieitų be inkliuziškos figūros. Labai dažnai – moters. Figūros lenda link žiūrovo, bando praplėsti formatą, kontaktuoja arba slepiasi…

Dailininkė Jūratė Kazakevičiūtė žinoma savo minkštomis tekstilinėmis skulptūromis, tiksliau – skulptūriškai tekstiliškais objektais, peraugančiais į instaliacijas. Feministinis menas. Apie moterį ir jos transformacijas. Ir tai kas tūkstančiais smeigtukų dūrių ištatuiruota natūros agresiją skandinančiame sintepone. Estetinis dirgiklis užkonservuojamas ir įvyniojamas į minkštą forma, todėl objektuose „pagaunama” intriga yra nepalyginamai paveikesnė.

 

Paroda dedikuojama Šv. Kazimierui ir Tarptautinei moters dienai.